Światowy rynek jest zalany produktami chińskich producentów smartfonów. Niektóre marki już udowodniły jakość urządzeń z Chin, stając się prawdziwą konkurencją dla produktów z Europy. Inna część pewnie się rozwija i podejmuje aktywne kroki w kierunku nowych osiągnięć. Dobitnym przykładem jest firma OnePlus, która niedawno wkroczyła na rynek komunikatorów mobilnych, ale już zdążyła zdobyć klientów i zaskoczyć ich innowacyjnymi produktami. Warto zapoznać się z nim bardziej szczegółowo.
Firma OnePlus zawdzięcza swoje powstanie firmie BBK Electronics, największemu producentowi sprzętu gospodarstwa domowego w Chinach, który z powodzeniem działa już od 1995 roku.
Firma BBK Electronics eksportowała swoje produkty do Rosji, Kazachstanu, Ukrainy, Białorusi i Mołdawii pod marką BBK oraz do Europy i Stanów Zjednoczonych pod marką OPPO USA. OPPO jest pierwszą spółką zależną firmy BBK Electronics, która została założona w 2004 roku i weszła na rynek smartfonów w 2008 roku. To właśnie firma OPPO Electronics stała się spółką macierzystą firmy OnePlus.
Oficjalna data założenia firmy OnePlus to 16 grudnia 2013 roku. Były wiceprezes OPPO Pete Lau i współzałożyciel firmy Carl Pei pełnili funkcje kierownicze w firmie.
Głównym celem firmy było jak najszybsze wejście na światowy rynek smartfonów. Kierunkiem udanego wdrożenia była polityka produkcji wysokiej jakości smartfonów w niższym i średnim przedziale cenowym.
W 2013 roku firma OnePlus rozpoczęła prace nad swoim pierwszym flagowym urządzeniem. W tym okresie firmie udało się zawrzeć umowę licencyjną z firmą Cyanogen, której głównym obszarem działalności jest sprzedaż oprogramowania układowego do tabletów i smartfonów opartych na systemie operacyjnym Android.
W ten sposób smartfony OnePlus otrzymały specjalną wersję oprogramowania układowego CyanogenMod, co dało marce wyłączne prawo do używania znaku towarowego poza granicami Chin.
Sprawdź także: Najlepsze chińskie smartfony 2022 roku
Pierwszy smartfon OnePlus został zaprezentowany 23 kwietnia 2014 roku. Komunikator został nazwany OnePlus One i określony jako "zabójczy flagowiec". Smartfon został wydany w czarnej i białej wersji kolorystycznej o prostej i zwięzłej konstrukcji.
Telefon łączył w sobie wszystko to, co oferują dzisiejsze flagowce: 3 GB pamięci RAM, baterię o pojemności 3100 mAh, czterordzeniowy procesor (2,5 GHz), aparat główny o rozdzielczości 13 MP i kamerę przednią o rozdzielczości 5 MP, a wszystko to za połowę ceny. Jedyną rzeczą, która mogła zaniepokoić nabywcę, był brak gniazda kart pamięci. Ale i tak jest jej dużo - 16/64 GB. Dzięki wszystkim powyższym cechom OnePlus One okazał się niezwykle atrakcyjny dla nabywców.
Telefon OnePlus One był dostępny dla nabywców już od 25 kwietnia 2014 r., ale tylko w Chinach. Dla reszty z nas procedura ta była zbyt skomplikowana. W związku z tym w grudniu 2014 r. Firma OnePlus ogłosiła sprzedaż swojego pierworodnego w Indiach, ale wyłącznie za pośrednictwem Amazon.com. Firma ogłosiła również dalsze plany otwarcia 25 legalnych punktów sprzedaży w całych Chinach.
W oprogramowaniu uwzględniono także kilka unikalnych funkcji:
Sterowanie za pomocą gestów (wyłączanie i włączanie ekranu, sterowanie muzyką, włączanie aparatu fotograficznego lub latarki).
Ustawienia specjalne (dostosowywana tapeta ekranu blokady, możliwość szybkiego przełączania między klawiszami nawigacyjnymi oprogramowania a klawiszami sprzętowymi).
Szybkie ustawienia (usuwanie ikon jednym dotknięciem, szybki panel sterowania).
Jednak pomimo "pęknięcia" we współpracy między firmami OnePlus i Cyanogen, rozpoczęto opracowywanie kodu CyanogenMod 12 dla smartfona OnePlus One. Konsumenci mają teraz możliwość wyboru własnego oprogramowania sprzętowego dla swojego gadżetu.
W 2014 r. odbyła się promocja "Smash the Past". Warunki promocji były bardzo nietypowe: należało zniszczyć swój smartfon, filmując go, i uzyskać prawo do zakupu OnePlus One za 1 dolara. Oferta była więcej niż kusząca.
W akcji wzięło udział ok. 140 tys. osób. Okazało się jednak, że w ofercie było tylko 100 smartfonów OnePlus One. Promocja okazała się porażką, a marka spotkała się z dużą krytyką. Z tego powodu flagowiec zajął pozycję najbardziej dyskutowanego smartfona 2014 roku.
Po podbiciu rynku chińskiego, Indii, firma OnePlus ruszyła na podbój Europy.
Pod koniec maja 2015 roku OnePlus One trafił do sprzedaży w 16 krajach w Europie. Nie przeprowadzono ani jednej kampanii marketingowej. Świat dowiedział się o "zabójcy flagowców" z globalnych społeczności internetowych, które aktywnie dyskutowały na temat innowacyjnego urządzenia w niskiej cenie.
Rezultat przeszedł wszelkie oczekiwania. Smartfony były sprzedawane wyłącznie w handlu elektronicznym. W ten sposób firma OnePlus utrzymała się na powierzchni i oferowała swoim klientom smartfony z niskiego segmentu cenowego.
Po spektakularnym sukcesie modelu OnePlus One firma rozpoczęła prace nad drugim flagowym urządzeniem - OnePlus 2. Został on ogłoszony w styczniu, a uruchomiony pod koniec lipca 2015 r. Według badań czekało na nią około 3 milionów użytkowników. Jednak nowy gadżet okazał się nieskuteczny. Carl Pei musiał nawet przeprosić za kłopoty, które spowodował. Jesienią 2015 roku OnePlus 2 trafił do wolnej sprzedaży.
W październiku 2015 roku odbyła się premiera nowego smartfona OnePlus X. Model ten charakteryzował się kompaktowym ekranem o przekątnej 5 cali i ceną wynoszącą zaledwie 250 dolarów. Początkowo sprzedaż odbywała się za pomocą znanego i nielubianego systemu zaproszeń. Według firmy OnePlus takie niedogodności dla konsumentów dostarczają firmie danych o popycie na produkt i wspomagają kompetentne zarządzanie zapasami. Zaledwie miesiąc później OnePlus X trafił do wolnej sprzedaży.
W czerwcu 2016 r. odbyła się premiera smartfona OnePlus 3. I wreszcie spełniło się to, o co prosili konsumenci. Nowy komunikator był od razu dostępny w wolnej sprzedaży, z flagowym procesorem Snapdragon 820, szybkim ładowaniem Dash Charge i powrotem NFC do smartfona. Cena zaktualizowanego modelu ledwie osiągnęła 400 dolarów. Aby uzyskać kompletny pakiet, wkrótce wyprodukowano niestandardowe słuchawki.
W listopadzie 2016 roku ukazała się zaktualizowana wersja smartfona OnePlus 3T. Model nie różnił się zbytnio od poprzedniego, poprawiono tylko niektóre parametry. Jednak cena smartfona bardzo na tym ucierpiała. Nowy flagowiec stał się niemal dwukrotnie droższy. Konsumenci docenili jednak stosunek ceny do jakości.
Pierwszy telefon firmy OnePlus to jeden z najlepszych produktów docenionych przez konsumentów. Jego elegancka konstrukcja, bogata funkcjonalność i najlepsze cechy sprawiły, że stał się najbardziej pożądanym zakupem za około 1500 zł.
Konsumenci zwrócili również uwagę na OnePlus X, smartfon dla tych, którzy chcą mieć kompaktowego flagowca z przyzwoitymi funkcjami i ciekawym wzornictwem.
OnePlus 3 został wyróżniony jako wydajny telefon z baterią o dużej pojemności. Taki gadżet wystarczy do każdego zadania. Ponadto OnePlus 3 jest jednym z najszybciej ładujących się smartfonów. W ciągu zaledwie pół godziny uzyskuje się 60% pojemności akumulatora.
Użytkownicy flagowych urządzeń firmy OnePlus potwierdzają dobry stosunek jakości do ceny. Cieszą również ciągłe aktualizacje i wysokiej jakości wsparcie techniczne oprogramowania.
Komentarze (0)